Narrowcasting om de communicatie met klanten te professionaliseren

Narrowcasting om de communicatie met klanten te professionaliseren

digital signage

Wat is Narrowcasting?

Wat is narrowcasting precies? Narrowcasting is precies het tegenovergestelde van broadcasting. Bij broadcasting word er een grote doelgroep bereikt door bijvoorbeeld een TV uitzending van RTL of een andere commerciële zender. Narrowcasting is meer bedoeld voor een kleinere en meer een specifieke doelgroep. Door narrowcasting te gebruiken bereik je een bepaalde doelgroep in een bepaalde omgeving doordat je op maat gemaakte narrowcasting gebruikt, oftewel digitale communicatie, is een manier van communicatie die kan worden gebruikt voor bedrijven om zijn of haar communicatie te ondersteunen. Binnen de narrowcasting zijn er ook weer verschillende vormen, je hebt interne en externe communicatie. Interne communicatie is vooral gericht op eigen personeel binnen het bedrijf. Als voorbeeld hangen er schermen in de kantine waarop het weerbericht en de laatste nieuwtjes te zien zijn. Dit noem je interne communicatie. Externe communicatie is gericht op klanten, bezoekers en leveranciers. Door middel van narrowcasting kun je als bedrijf je resultaten en speciale aanbiedingen presenteren aan een specifieke doelgroep.

De voordelen narrowcasting   

Het gebruiken van narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, leveren een aantal belangrijke voordelen op. Door het gebruiken van narrowcasting schermen kun je als bedrijf makkelijker een specifieke doelgroep bereiken. De content die je laat zien op de schermen bepaal je geheel zelf. Daardoor bereik je je doelgroep altijd met de beste content. Je hebt ook zelf keuze waar je de  externe narrowcasting schermen ophangt in je bedrijf of winkel. Narrowcasting met als doel interne communicatie is perfect om je personeel up to date te houden door bijvoorbeeld de laatste ontwikkelingen te laten zien zowel als van het bedrijf zelf als het dagelijkse nieuws. Daardoor raakt het eigen personeel ook meer betrokken.

Schermen voor narrowcasting

Een paar belangrijke eisen voor een narrowcasting scherm. Allereest heb je een narrowcasting player nodiig, dit systeem zorgt ervoor dat je scherm verandert in je eigen tv-kanaal. De narrowcasting player is gemaakt om beelden te ontvangen en door te sturen naar het narrowcasting scherm. Dit systeem kost tussen de 200 en 500 euro het ligt eraan welke versie je wilt. Nadat je een narrowcasting player hebt aangeschaft is het ook belangrijk om een goed scherm aan te aanschaffen. Het is belangrijk dat het scherm een brede kijk hoek heeft zodat eruit verschillende hoeken en standen naar het scherm gekeken kan worden, hetzelfde geldt voor een anti-reflectie laag dit is belangrijk omdat er lamplicht of zonlicht op de schermen kunnen komen en dat kan storend overkomen naar bijvoorbeeld het eigen personeel en klanten. Het perfecte scherm is een Full HD scherm de prijzen van deze schermen zijn verschillend het ligt aan de keuze hoeveel inch je wilt etc. De prijzen kunnen op lopen tot 1.000 euro maar het is volledig je eigen keuze hoeveel geld je daarin wilt inversteren. En als laatste eis heb je een goed werkende laptop of computer nodig, maar meestal is het vanzelf sprekend dat je als bedrijf een goed werkende laptop of computer hebt. Dus daar zitten geen extra eisen aan verbonden. Als je over al deze eisen beschikt zou de narrowcasting goed moeten werken en is het ideaal voor met de communicatie naar je eigen personeel en je klanten, bezoekers en leveranciers.